רקע כללי

כנס שפירא השנה ממוקד בגישה מעשית. תהליך פיתוח התפיסה הפדגוגית שהתקיים בבית הספר הריאלי החל כבר בשנת תש"ף ומקיים לא מעט התנסויות פדגוגיות במרכיבי השינוי, העומד בפני יישומו המלא החל משנה"ל הבאה (תשפ"ג – ספט' 2022).

התהליך עד כה כלל למידה ממקורות רבים בארץ ובעולם, עירב מומחים מהאקדמיה ומבתי הספר, ובמסגרתו גם ביקרנו בלא-מעט בתי ספר וארגוני חינוך על מנת ללמוד מנסיונם ביישום גישות וכלים פדגוגיים מתקדמים.

 כעת חשוב לנו לחלוק בין חברי קהילת בית הספר ועמיתינו בשדה החינוך את התובנות שאנו צוברים מההתנסויות בשטח עד כה, וגם לשמוע מעמיתינו על התנסויות בממדים אלה בשטח ועל מחקרי פעולה שבוצעו בנושאים אלה בשטח ובאקדמיה, כך שנוכל ללמוד הדדית.

חשוב לציין כי איננו מתיימרים "לדעת הכל":  מרבית העוסקים בעולמות החינוך יעידו כי בעת הזו כולנו נקראים ללמוד להיות "לומדים לאורך החיים" (Life Long Learners).  כפי שגם למדנו בצורה רחבה בתקופת הלמידה מרחוק בעידן הקורונה, בעולם בו מתרחשת תאוצת שינוי בכל ממדי החיים, נדרשים אנשי החינוך להפוך לקהילה של למידה הדדית ישיתוף מתמיד, הבוחנת את דרכה תדיר ומוכנה לשנות ולהשתנות.

השתתפו בהפצת הבשורה: